Hyundai iMax N Drift Bus

Hyundai хулиганит: минивэн H-1 превратили в мощный 8-местный дрифт-кар

Австралийское подразделение Hyundai представило заряженную версию минивэна H-1, который на местном рынке носит название iMax. Дизельный двигатель в нём уступил место бензиновой «битурбошестёрке», шасси настроено на то, чтобы «давать угла», а кузов получил эффектное аэродинамическое оперение в духе других спорткаров спортивного суббренда N.

Hyundai занимает в Австралии третье место в рейтинге самых популярных автомобильных марок после Toyota и Mazda: за первые три квартала этого года продано 66 489, 154 515 и 79 057 машин соответственно. Но спрос на продукцию корейского бренда за означенный период сократился на 10,6%, а потому местному подразделению Hyundai необходимо как-то привлечь внимание потребителя, и создание шоу-кара – вполне рабочее решение.

За основу была взята идея немецких коллег из Hyundai Germany, придумавших к 1 апреля шутку в виде заряженного минивэна H-1 N, но тогда её посчитали банальной и задумка не была реализована. Австралийцы же решили, что в отрыве от Дня дурака прокачанный Hyundai H-1 может хорошо пропиарить марку, и к спортивному фестивалю World Time Attack Challenge в Сиднее, который пройдёт в ближайшие выходные, построили уникальный Hyundai iMax N Drift Bus. Микроавтобус на потеху публики выступит сразу в нескольких спортивных дисциплинах, самой зрелищной из которых будет Drifting Cup.

К подготовке машины разработчики подошли серьёзно. Стоковый 2,5-литровый турбодизель уступил место 3,5-литровому бензиновому V6 с двумя турбокомпрессорами и отдачей свыше 300 кВт (408 л.с.) и 555 Нм, а 5-ступенчатая автоматическая коробка передач была заменена на 8-ступенчатую. После свапа силового агрегата H-1 разгоняется до 100 км/ч менее чем за 5 секунд. Привод остался задним, но получил специальный дрифт-дифференциал с высокой степенью блокировки. Дорожный просвет уменьшили, подвеску перенастроили и снабдили электронно управляемыми амортизаторами. В 19-дюйомвых литых колёсах, позаимствованных у хот-хэтча Hyundai i30 N, видны мощные дисковые тормоза N performance с красными суппортами.

Кузов окрашен в фирменный для N-суббренда голубой цвет и снабжён оригинальным аэродинамическим обвесом с передним сплиттером и задним диффузором. В салоне, снимков которого, к сожалению, нет, установлено спортивной рулевое колесо N и спортивные передние кресла N с электрорегулировками в 12 направлениях. Кресла второго и третьего рядов стандартные, но их обили той же фирменной замшей, что и передние.

Разработчики гордятся тем, что Hyundai iMax N в отличие от близких по духу проектов в вроде Ford Transit Supervan и Renault Espace F1 сохранил функциональность исходной модели: он может взять на борт восемь человек и ещё останется 842 л для багажа – точнее для сменных комплектов резины, столь необходимых для любого дрифт-соревнования. Высокий минивэн с залоченным дифференциалом и нагруженный пассажирами легко срывается в занос, что наглядно продемонстрировано в фирменном видеоролике.

Hyundai iMax N построен в единственном экземпляре и не имеет доступа на дороги общего пользования. Серийную версию ждать, скорее всего, не стоит – уж больно специфический получился бы продукт.

Hyundai iMax N Drift Bus Is An Eight-Seat RWD Van With 402 HP

We love it when automakers go out of their comfort zone to build something like this.

We’re all familiar with Hyundai’s N performance division for its hot hatches such as the i30 N and the Veloster N, but their latest product is of an entirely different nature. Sadly just a one-off confined to the track, the iMax N Drift Bus follows another oddly interesting vehicle introduced this week by the company – the Veloster Grappler concept.

In an attempt to evoke the spirit of the Ford Transit Supervan and the Renault Espace F1, Hyundai has decided to build a speedy van equipped with a twin-turbo 3.5-liter V6 engine replacing the standard 2.5-liter diesel. It sends 402 horsepower and 555 Newton-meters (409 pound-feet) of torque to the rear wheels while retaining the eight-seat arrangement of the van you might’ve heard of under the name of Grand Starex, i800 or H-1 depending on market.

Gallery: Hyundai iMax N Drift Bus

All that power is transferred to the road via an eight-speed automatic transmission hooked up to a “corner-carving” differential, while the soundtrack is provided by a bi-modal exhaust making the most out of the V6 noise. There’s more to the unique van as the Australian skunkworks team behind the project also installed a tailor-made aerodynamic body kit, electronically controlled dampers, and N brakes hiding behind the 19-inch alloy wheels sourced from the aforementioned i30 N and wrapped in performance tires.

See Other Interesting Hyundai Projects:

Fun fact: Hyundai says the iMax N Drift Bus has a perfect 50:50 weight distribution provided all eight seats are occupied. More sporty goodies can be found inside where the front seats and steering wheel have received the N treatment while the second and third rows of seats have been wrapped in matching suede and leather. With an appetite for rubber, it’s a good thing the voluminous 842-liter cargo area has plenty of space for tires.

We’ll see more of the tail-happy van in its signature N Performance Blue paint this coming weekend at the Sydney Motorsport Park in Australia where the iMax N Drift Bus will be entered in the World Time Attack Challenge in three different disciplines.

Hyundai iMax N Drift Bus Is An Eight-Seat RWD Van With 402 HP

Hyundai iMax N ‘Drift Bus’ revealed: tyre-shredding eight-seater track special

18 October, 2019 – Hyundai Australia today announces a special one-off custom creation, inspired by the mischievous spirit of N and guaranteed to put a smile on any driver’s face. along with up to seven passengers. Introducing the iMax N ‘Drift Bus’.

Powerful, turbocharged engine? Check. Corner carving differential? Check. N Performance Blue paintwork? Check. Seating for eight drift-fiends? Of course.

Created by an underground skunkworks team at Hyundai Australia, the iMax N makes its global competition debut this weekend at the 2019 World Time Attack Challenge at Sydney Motor Sport Park.

Unlike previous one-off fast vans – such as the Ford Transit Supervan and Renault Espace F1 – the iMax N ‘Drift Bus’ maintains its eight-seater layout in the interest of maximising the fun factor for you and up to seven of your friends.

Читайте также:  Машины, на которых ездят любвеобильные мужчины

The inspiration for ‘Drift Bus’ came from Hyundai Germany, who posted an iMax N image as an April Fool’s prank earlier in the year.

In a social media poll asking Australian N fans which Hyundai model should get the N treatment next, the iMax people mover finished in second place, after the Tucson SUV. The Tucson would have been too easy.

The N philosophy of BPM not RPM – putting driving thrills and excitement ahead of ultimate performance – drove the Australian skunkworks team to create the ‘iMax N’ and build it to the highest possible technical standards.

A standard iMax was sent to N boot camp where it bulked up with more muscle. The regular 2.5-litre CRDi engine was instantly discarded and replaced by a monster 3.5-litre twin-turbocharged V6 engine, pumping out over 300kW of power and 555Nm of torque – more than enough to turn rubber into smoke, even on a bus.

Breathing through a bi-modal exhaust ensures the ‘iMax N’ sounds as good as it looks.

The potent engine is paired to a Hyundai-developed eight-speed automatic gearbox that connects to a corner carving differential, helping to transfer the grunt to the rear wheels.

The suspension features electronically-controlled dampers, while the brakes have also been given an N performance upgrade. The 19” alloy wheels, borrowed from the i30 N, are wrapped in performance rubber – but don’t get too attached to them because the ‘Drift Bus’ has an appetite for tyres.

Optimising cornering performance and handling, the iMax N achieves perfect 50-50 weight distribution with eight people on-board, maximising the grin factor.

Inside, the iMax N looks the part, with an N steering wheel and N sports front seats, with the rear two bench seat rows also trimmed in matching suede and leather. If you’re going to go drifting with seven friends, you need to be perfectly comfortable and do it in style.

‘Drift Bus’ offers more practically than any sports sedan or performance SUV, with an 842 litre boot perfect for carrying spare tyres. You can also carry an entire pit crew if required*.

iMax N is not a production model, nor is it road legal, so any grin-inducing fun will be limited to the racetrack. But we trust our simple aim has been achieved: to demonstrate Hyundai Australia’s passion for N-gaging and exhilarating vehicles for drivers. and as many passengers as possible.

To show off its performance, iMax N ‘Drift Bus’ will compete in three different disciplines at this weekend’s World Time Attack Challenge:

1) Clubsprint Class: for outright lap times and corner carving ability
2) Flying 500: for neck-snapping acceleration and drivetrain performance
3) Drifting Cup: for ultimate handling and tyre-burning proficiency

Bus Timetable
2019 World Time Attack Challenge

18 October, 2019: Sydney Motorsport Park

Hyundai iMax N Drift Bus shreds tyres

Eight-seat family van gets wild work-over for 2019 World Time Attack Challenge

If you thought the Hyundai Veloster Grappler concept was unusual, wrap your peepers around this: the Hyundai iMax N Drift Bus.

Powered by a 3.5-litre twin-turbo V6 that belts out 300kW/555Nm via an eight-speed automatic transmission and a tricky diff, the rear-drive iMax van was built for one purpose – dumb fun.

The vociferous van ain’t slow, ripping to 100km/h in less than five seconds – depending on the number of occupants. When the slammed van is full to the brim with eight people on board, the vehicle has a perfect 50:50 weight distribution, says Hyundai.

It also features electronically-adjustable sports suspension that lowers its ride height to SEMA levels, plus a high-performance N braking system, bimodal exhaust and the same 19-inch alloy wheels from the Hyundai i30 N hot hatch.

>> We drift the V6 Toyota HiAce van

A skunkworks team at Hyundai Australia created the iMax N Drift Bus for the 2019 World Time Attack Challenge in Sydney, where it makes its global debut today.

Taking on three different disciplines at the World Time Attack Challenge, the crazy iMax will compete for outright lap times (Clubsprint Class), straight-line acceleration (Flying 500) and smoky drift action (Drifting Cup).

It’s unlikely to win any of these events and Hyundai Australia admits the idea behind the 300kW tyre-frying eight-seat people-mover was to get a bit of attention for its N performance brand and have fun with a customised iMax.

“Unlike previous one-off fast vans – such as the Ford Transit Supervan and Renault Espace F1 – the iMax N ‘Drift Bus’ maintains its eight-seater layout in the interest of maximising the fun factor for you and up to seven of your friends,” said Hyundai in a press statement.

The high-performance Drift Bus came about after Aussie Facebookers were asked which Hyundai model should next get the go-fast N treatment and while the Tucson was top of the heap, the iMax had the second most votes.

“The Tucson would have been too easy,” said Hyundai. “The N philosophy of BPM not RPM – putting driving thrills and excitement ahead of ultimate performance – drove the Australian skunkworks team to create the ‘iMax N’ and build it to the highest possible technical standards.”

Although the Hyundai iMax N Drift Bus is not street-legal, it has been kitted out with a range of N performance interior upgrades, befitting its performance capabilities.

That means N sports seats up front and rear bench seats re-upholstered with suede and leather to match the front seats. There’s also an N steering wheel and plenty of exterior eye candy too.

Читайте также:  Шумовая полоса

Along with the 19-inch alloy wheels and high-performance tyres, there’s a custom aero body kit comprising front splitter, side skirts, rear spoiler and a rear bumper with diffuser, while an N Performance Blue paint job tops off the upgrades.

“iMax N is not a production model, nor is it road legal, so any grin-inducing fun will be limited to the racetrack,” said Hyundai Australia.

“But we trust our simple aim has been achieved: to demonstrate Hyundai Australia’s passion for N-gaging and exhilarating vehicles for drivers. and as many passengers as possible.”

Топ Альбомы

Слушают

Ходить Гарбуз По Городу

Светлана Дугинова Я Тебе Не Верю

Weihnachts Oratorium Bwv 248 Pt 1 Pt I Aria Bereite Dich Zion Mit Zartlichen Trieben Alto

Bugun Man Tuygunimcha Ichaman

Shabari Maleya Mele

Дос Мұқасан Күә Бол

Kitob Mening Do Stimsan

Telegram Uchun Tema Yasash Телеграм Учун Тема Ясаш

50 Cent Wind Of Change Remix 2014

中視新聞 輕颱蘇迪勒朝台灣來下週二較明確 20150731

Muhammad Ali Endi Seni Sevmayman M3

Dolina Vukova Hekimoglu Suleyman Cakir

Віктор Фінковський Карооке Руханка Спортсмени Дитяча Пісня

Торегали Тореали Боз Жорга Караоке Минус Текст 2018

Қарақат Әбілдина Халық Әні Айқаракөз Каракат Абилдина

Jelaletdin Ahun Wagyz

How To Use Hoic

Omar Batyr Belle Silk Way Star 6 Bölüm Episode 06

Ustoz Haqida Tasirli Sherlar Mp3

Блогер Йде В Президенти

Asteriks Va Obeliks O Zbek Tilida Multfilm

Hajy Yazmammedow Doldur Meyhanacy

40 Qiz Kino Skachat

Надира Сарыкова Сизди Суйом

Noa Lights Up Easy Lyrics

Умер Писатель Шерхан Муртаза

Dan Davidson Can T Help Myself

Құйрық Бауыр Асату Өлеңі

Кичинекей Балдарга Ырлар Скачать

Мастона Эргашева Все Песни

Ushbu Yaqin Zamonda Shu Andijon Tomonda

Izlerken Ağlayacaksınız Kara Sevda

Кыз Бен Жігіттің Мұңды Хаты

Frozen 2 Calling Trailer Disney In Cinemas November 28

Скачивают

The Rolling Stones Living In A Ghost Town Реакция

Arde Il Mio Cor Ed E Si Dolce Il Foco

Jain Stavans Vol 2 Shankheshwar Parshwanath Stavans Hd Video Songs

How To Fix A Riding Mower That Smokes Stalls Crankcase Filled With Gas Carburetor Clean Oil Change

Mata Padmavati Chalisa Namo Namo Padmavati Sukh Karni Jain Chalisa

Michael Fk Immersion Beautiful Emotional Ambient Music

Mix Sayas Caporal 2019 Dj Danny D B

La Scienza Ha Dimostrato Che I Cani Capiscono Quello Che Gli Dici

Cortex Intervient Suite Au Clip Pendez Les Blancs

How To Play Fear Inoculum Tool On Piano Tutorial

Raga Bhairav Khayal Pandit Rajan Sajan Mishra Album Sadabahar Bhairav

Samey Feat Supa Tango Prod Dalyb

Greenfields Karaoke Covered By Sucharteye With Lyric

Zayo Navzdy Mlady Tour Documentary

Hahacrew Samey Bull Hit

Radikal Chef Basic 3 Feat Indigo Prod Datboigetro Jaycea

Dunyoda 2 Chi Urinni Olgan Eng Chiroyli Muzika Leo Rojas

Инструкция и руководство для
Hyundai H-DVD5042-N на русском

24 страницы подробных инструкций и пользовательских руководств по эксплуатации

Как подключить домашний кинотеатр к компьютеру.

Hyundai iMax N ‘Drift Bus’

Hyundai iMax N ‘Drift Bus’ revealed: tyre-shredding eight-seater track special

300kW twin-turbo Hyundai iMax N ‘Drift Bus’ torturing tyres

Hyundai iMax N ‘Drift Bus’

Кто Кого?! Тест Hyundai H1 против Citroen SpaceTourer – и конечно дрифт!

Hyundai iMax N World Time Attack ‘Drift Bus’ track-tested | CarAdvice

Hyundai turned an iMax van into a TWIN TURBO V6 tyre slaying DRIFT MACHINE!! The iMax “N” #driftbus

Содержание.

Особенности ВУВ-проигрывателя. 27

Возможности ВУВ-плеера. 29

Общий вид передней панели управления ВУВ-плеера. 33

Общий вид задней панели управления ВУВ-плеера. 33

Пульт дистанционного управления. 34

Настройка системы. 37

Поиск и устранение неисправностей. 46

Технические характеристики. 47

Меры предосторожности

Знак молнии используется для предупреждения о наличии высокого напряжения
внутри изделия. Прикосновение к внутренним деталям может повлечь удар
электротока.

В осклицательный знак используется для предупреждения о наличии важных

инструкций по применению.

Для снижения риска поражения электрическим током или пожара, не открывайте

корпус изделия. Обращайтесь к квалифицированному персоналу.

Этот знак означает, что изделие принадлежит к лазерной продукции 1 класса.

Лазерный луч может вызвать повреждение при попадании на тело человека.

Важные замечания по обеспечению безопасности

Важные замечания по обеспечению безопасности

Перед тем, как подключить DVD-пpoигpывaтeль и начать работу с ним, внимательно

прочтите, пожалуйста, настоящее руководство.

Не вскрывайте корпус и не прикасайтесь ни к каким внутренним компонентам.
Когда устройство не используется, выключайте его (при долгих перерывах в работе нужно

извлечь вилку из электрической розетки).

Не подвергайте устройство воздействию прямых солнечных лучей, держите его вдали от

источников тепла и другого оборудования.

Защищайте устройство от дождя и влаги.
Устанавливайте устройство горизонтально; обеспечивайте хорошую вентиляцию, не
закрывайте отверстия, предназначенные для отвода тепла, – перегрев проигрывателя может

нарушить его работоспособность.

Для чистки корпуса применяйте только мягкую ткань; использовать для этого чистящие

средства и спирт запрещается.

Не ломайте защиту штекеров поляризованного или заземляющего типа. Поляризованный

штекер оснащен двумя контактами, один из которых шире другого. Штекер с заземлением
имеет два контакта и третий контакт заземления. Широкий контакт или контакт

заземления предназначены для обеспечения Вашей безопасности. Если сетевая вилка не

подходит к сетевой розетке, проконсультируйтесь с электриком, чтобы он подобрал

розетку для замены.
Не допускайте повреждения сетевого шнура (например, нажатием на него) особенно в

месте выхода сетевого шнура из корпуса проигрывателя, а также вблизи сетевой вилки.

Во время молний и в случаях, когда Вы не планируете пользоваться проигрывателем в
течение длительного времени, отключайте проигрыватель от электрической сети.
Доверьте все работы по обслуживанию проигрывателя квалифицированному персоналу.

Обслуживание требуется, если проигрыватель поврежден каким-либо образом, например,
поврежден сетевой шнур или сетевая вилка, или внутрь проигрывателя попала жидкость
или посторонние предметы, или проигрыватель попал под дождь, или работает
неправильно или Вы уронили проигрыватель.

Не подвергайте проигрыватель воздействию влаги, а также не ставьте на проигрыватель

емкости, заполненные жидкостями, например, вазы для цветов.

Настоящее руководство предназначено только для пользователей.

Hyundai iMax N Drift Bus-это восемь местным 402-ПС-

автомобилей с задним расположением двигателя

Мы любим, когда автоконцерн дерьма сделать дерьмо

С Hyundai Performance отдел N мы благодаря превосходному компактный спортсмена i30 N между тем, все знакомы. Между тем предложение было также на спортивное оборудование линии, так называемые N Line, для различных моделей Tucson N Line расширены. Что мы, наконец, увидим здесь, но один из … ну … немного другой природы. К сожалению, это славное iMax N дрейф шины для бусинок для запертых маршрутов. Он следует на еще один абсурд интересное средство, что корейцы на этой неделе нас представлены — это Veloster Grappler Concept.

Читайте также:  Лучшие автомобили с надежным кузовом

Больше интересных Hyundai-проекты

Видимо, в Hyundai захотели призвать Дух легендарного гоночного Transporter Ford Transit Supervan и Renault Espace F1 вверх, как было решено, 2,5-литровым дизельным своего собственного Nutztieres против 3,5-литровый битурбо V6 заменить. Теперь он посылает 402 л. с. и 555 нм крутящего момента на задние колеса, сохраняя восьми местный концепция остается. Если вам автомобиль должен быть уже знаком — это Hyundai Großraumvan, который работает в зависимости от рынка под названием Grand Starex, i800 или H-1.

Через восемь-ступенчатая автоматическая сила поступает на задние колеса. Кроме того, есть «Корнер-карвинг»-блокировки дифференциала заднего моста. Имеет двойную выхлопную систему, помогает щекотка акустически Лучший из вне V6. Ответственность за все безумие небольшой Hyundai-специальные команды из Австралии, кстати. Вы, Господа, упустили автобус также индивидуальный аэродинамический обвес, амортизаторы с электронным управлением, а также большую N-тормоза и 19-дюймовые колеса от вышеупомянутой i30 N.

Интересный Факт: по Данным Hyundai iMax N автобус оснащен более идеальным 50:50-развесовка дрифт … когда все восемь мест заняты. В один ряд можно предавалась автобус шикарные N-мест и N спортивный Руль. Ряд два и три имеют подходящие чехлы для сидений из алькантары и кожи. Голода после qualmendem Резина носится с 842 литра большой грузовой отсек счету — это должно быть всегда комфортно разместиться достаточное количество новых шин в наличии.

Давай в эти выходные можно будет увидеть еще фургон с яркой Голубой и легкой корме. Тогда именно iMax N будет дрифт автобус в Sydney Motorsport Park в Австралии в World Time Attack Challenge участвовать. В трех различных дисциплинах.

Картинная галерея: Hyundai iMax N Drift Bus

Hyundai iMax N Drift Bus Is An Eight-Seat RWD Van With 402 HP

Hyundai iMax N ‘Drift Bus’ revealed: tyre-shredding eight-seater special track

18 October, 2019 – Hyundai Australia today announces a special one-off custom creation, inspired by the озорная spirit of N and guaranteed to put a smile on any driver’s face… along with up to seven passengers. Introducing the iMax N ‘Drift Bus’.

Powerful turbocharged engine? Регистрация. Корнер дифференциальная резьба? Регистрация. N Performance Blue paintwork? Регистрация. Seating for eight drift-изверги? Of course.

Created by an underground skunkworks команда at Hyundai Australia, the iMax N makes its global debut competition this weekend 2019 at the World Time Attack Challenge at Sydney Motor Sport Park.

Unlike previous one-off почти vans – such as the Ford Transit Supervan and Renault Espace F1 – the iMax N ‘Drift Bus’ maintains its eight-seater in the layout of interest maximising the fun factor for you and up to seven of your friends.

The inspiration for ‘Drift Bus’ came from Hyundai Russia, who posted an iMax N image as an April fool’s prank earlier in the year.

In a social poll media asking Australian N поклонникам which Hyundai model should get the N treatment next, the iMax people mover finished in second place after the Tucson внедорожник. The Tucson would have been too easy.

The N philosophy of BPM not мин. – сдачи driving thrills and excitement ahead of ultimate performance – drove the Australian skunkworks team to create the ‘iMax N’ and build it to the highest possible technical standards.

A стандарт iMax что sent to N boot camp where it bulked up with more muscle. The regular 2.5-litre CRDi двигатель что instantly discarded and replaced by a monster 3.5-litre twin-turbocharged V6 двигатель, pumping out over 300kW of power and 555Nm of torque — more than enough to turn rubber into smoke, even on a bus.

Breathing through a bi-modal exhaust ensures the ‘iMax N’ sounds as good as it looks.

The potent engine is paired to a Hyundai-developed eight-speed automatic gearbox that connects to a corner дифференциальная резьба, helping to transfer the grunt to the rear wheels.

The suspension особенности electronically-controlled dampers, while the brakes have also been given an N performance upgrade. The 19” alloy wheels, borrowed from the i30 N, are wrapped in performance rubber – but don’t get too attached to them because the ‘Drift Bus’ has an appetite for tyres.

Optimising Поворотныи performance and handling, the iMax N добивается perfect 50-50 weight distribution with eight people on board, maximising the grin factor.

Inside, the iMax N looks the part, with an N steering wheel and N front sports seats, with the two rear bench seat rows так trimmed в соответствие suede and leather. If you’Re going to go drifting with seven friends, you need to be perfectly comfortable and do it in style.

‘Drift Bus’ offers more practically than any sports sedan or performance SUV, with an 842 litre boot perfect for carrying spare tyres. You can also carry an entire pit crew if required*.

iMax N is not a production model, nor is it road legal, так any Гринь-inducing fun will be limited to the racetrack. But we trust our simple aim has been achieved: to demonstrate Hyundai Австралии passion for N-gaging and exhilarating vehicles for drivers and… as many passengers as possible.

To show off its performance, iMax N ‘Drift Bus’ will compete in three different дисциплин at this weekend’s World Time Attack Challenge:

1) Club Print Class: for outright lap times and corner carving ability
2) Flying 500: for neck-snapping and acceleration привод производительность
3) Drifting Cup: ultimate for handling and tyre-burning proficiency

Bus Timetable
2019 World Time Attack Challenge

18 October, 2019: Sydney Motorsport Park

Добавить комментарий